Què opinen les empreses del populisme de Trump?

La greu crisi econòmica que va viure Espanya en els últims anys va fer que moltes empreses es llancessin a la conquesta de nous mercats, entre ells Estats Units, i ara esperen expectantes el resultat de les properes eleccions en aquest país. Del resultat del proper dimarts depèn en bona mesura el seu futur a mitjà termini allí. No cal perdre de vista que el mercat nord-americà suposa, almenys, un 20% de la font de generació d’ingressos per a sis companyies de l’Ibex-35. Grifols, per exemple, obté més d’un 60% dels seus beneficis entre Estats Units i Canadà. Empreses com Viscofan, Acerinox o Ferrovial, són unes altres de les companyies que més relació tenen amb el país nord-americà, ja que prop d’un terç de la seva xifra de negoci es genera en aquest país, segons dades recopilades per XTB.

Des de la CEOE, el seu director de relacions Internacionals, Narcís Casado, recorda que «Estats Units és el principal soci comercial d’Espanya fora de la Unió Europea. Aquest mercat va representar en 2015 la sisena destinació de les exportacions espanyoles de béns, un 4,5% del total, i és el cinquè proveïdor d’Espanya ja que una mica més del 4,3% de les importacions espanyoles van procedir d’Estats Units l’any passat. A l’anterior se li afegeix que Estats Units va ser el primer inversor a Espanya en 2014 en termes d’estoc amb el 14,4% del total i, amb el 16%, és la primera destinació de la inversió externa espanyola».

En el que va d’any, entre gener i juliol, les exportacions espanyoles a Estats Units van aconseguir un valor de 6.721 milions d’euros, la qual cosa va suposar un augment del 2,1% respecte al mateix període de l’any anterior. Els sectors que més han crescut han estat els béns d’equip i els aliments, amb alces del 18,7 i del 17,9% respectivament.

Política i empresa

Quant als empresaris, de tots és sabut que no els agrada mai decantar-se per un color polític o un altre ja que la seva labor és treballar i entendre’s amb el qual ocupi el poder a cada moment, però les properes eleccions americanes són una excepció.

A ningú se li escapa que el discurs proteccionista i de defensa del «made in America» realitzat pel candidat republicà, Donald Trump, està completament en contra de l’obertura comercial que tant ha beneficiat a les empreses estrangeres que estan instal·lades allí, entre elles les espanyoles.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *